Üyelik Girişi
BÖLÜMLER
Site Haritası

Hz. Mevlanayı Eleştirenler ve Onun Hakkında Soru Soranlar

KİMLER, NİÇİN?

 

Hz. Mevlânâ’yı eleştiren ve/veya onun hakkında sorular yöneltenlere takınılacak tavrı ve cevap verme yöntemini belirlerken, aşağıda belirtilen temel bazı hususlar dikkate alınmalıdır:

A- Eleştirenin/Soranın niteliği:

Eleştiren veya soru soran kişileri, en genel hatlarıyla;

"İyi niyetliler" ve "Art niyetliler" olarak ikiye ayırabiliriz.

Eğer kişilerin dinleme/öğrenme psikolojilerini dikkate alacak olursak, onları;

1- Dinleyip hakikati öğrenmek isteyenler,

2- Tartışan, fakat ikna edilmeye müsait psikolojidekiler,

3- Tartışan, fakat iknaya kapalı psikolojidekiler,

şeklinde üçe ayırabiliriz.

Eleştiren ve soru soran kişileri, inanç yapılarına göre de tasnif etmek mümkündür:

1- Müslümanların sorusu;

   a. Hz. Mevlânâ’yı bilen ve seven, fakat kalbinin mutmain olmasını isteyenlerin sorusu,

   b. Hz. Mevlânâ’yı pek bilmeyen, fakat ona müspet yaklaşan, ilgi duyanların sorusu,

   c. Tasavvufun İslam-dışı olduğuna inanan, dolayısıyla Hz. Mevlana’yı ve Mevleviliği de tasvip etmeyenlerin sorusu,

2- Hıristiyan ve Yahudilerin sorusu,

3- Ateist ve agnostiklerin sorusu.

B- Sorunun niteliği:

Sorunun kökeni dikkate alınırsa, kişileri;

1- İşittiği bir konuyu soranlar,

2- Gördüğü bir konuyu soranlar,

3- Okuduğu bir konuyu soranlar,

   a. Hz. Mevlana’nın eserini okuyanlar,

   b. Hz. Mevlana hakkında yazılanı okuyanlar

olarak tasnif edebiliriz.

İnşallah, bu tip kişilere nasıl tavır takınılması ve sorularına nasıl cevap verilmesi gerektiğini ilerki günlerde açıklamaya çalışacağız...


Yorumlar - Yorum Yaz
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi1
Bugün Toplam25
Toplam Ziyaret228790
Saat
Takvim
Hava Durumu
Hz. Mevlana'dan Sözler
HZ. MEVLÂNÂ'DAN SÖZLER
“Kibirlerinden “İnşâallah” (Allah dilerse) demediler; Allah da onlara beşerin aczini gösteriverdi.”
(Mesnevi, Cilt 1, beyit nu: 48)
*
“Dünyada iş
işten meydana gelir.”
(Mesnevi, Cilt 1, beyit nu: 76)
*
“Allah’tan edeble başarılı olmayı dileyelim. Edepsiz
Allah’ın lütfundan
yoksun kalmıştır.
Edepsiz
yalnızca kendisine
kötülük etmiş olmaz,
dört bir yanı
ateşe vermiş olur.”
(Mesnevi, Cilt 1, beyit nu: 77-78)
*
“Zekat verilmeyince
bulut ortaya çıkmaz
(yağmur yağmaz);
zinadan dolayı da
etrafa veba yayılır.”
(Mesnevi, Cilt 1, beyit nu: 88)
*
“Senin üzerine karanlıklardan ve gamdan yana ne gelirse, korkusuzluktan ve küstahlıktandır o.”
(Mesnevi, Cilt 1, beyit nu: 89)
 *
“Her odunun kokusu, dumanından belli olur.”
(Mesnevi, Cilt 1, beyit nu: 107)